Avui, dia 15 de maig, hem tornat a parlar sobre l'atenció a la diversitat.
Crec que és un element molt important per a les escoles, l'escola és per a tots
però com tots sabem no tothom és igual i per tant, podem fer una escola
dirigida a tothom sense tindre en compte que no tothom és igual? Jo crec que
no, hi ha infants que necessiten un suport, simplement amb una petita ajuda i
amb unes petites adaptacions, amb aquestes ajudes els nens són capaços de
seguir el nivell de la classe.
Avui hem estat parlant sobre diferents ajudes i recursos:
- Centres de recursos pedagògics (CRP)
- Camps d'aprenentatge (CDA)
- Equips d’assessorament i orientació psicopedagògica (EAP)
- Centres de recursos educatius per a deficients auditius ( CREDA)
Un altre aspecte que majoritàriament la gent té clara és que l'ajuda que
proporcionen el mestres d'educació especial ha de ser dins de l'aula amb la resta
de companys. En part, crec que si que és necessari que aquests alumnes es
sentin integrats i que per tant, rebin l'ajuda dins de la classe però per altre
banda, crec que a vegades aquests nens solen tenir TDH i potser els hi és més
convenient treballar una estona a fora l'aula.
Per acabar la sessió d'avui, cada grup ha creat una activitat per als
infants i una discapacitat i desprès consistia en canviar-se l'activitat amb un
altre grup i que fos aquell el que havia d'adaptar l'activitat a la
discapacitat plantejada. D'aquesta manera, hem pogut veure que d'una manera o
d'una altra, tots els alumnes poden participar en tot.
Per acabar la reflexió d'avui, vull afegir un documental de TV3 molt
interessant que ens parla sobre la diversitat a l'aula i la necessitat
d'adaptar-nos a les necessitats i a les capacitats dels infants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada