Visualitzacions de pàgina

dijous, 9 de maig del 2013

Ens posem a la pell dels nens!



Avui, dia 8 de maig, hem tornat a ser neeeennssss!!!!
El Martí ens ha portat els exàmens que realitzen els nens de 6è de primària. Quan ens l'ha repartit ens hem quedat tots mirant-lo amb cara de por, els exàmens eren de matemàtiques i d'anglès i podem dir que per la majoria de gent són les assignatures més temudes. A mesura que l’anàvem fent sens anaven totes les pors i l’agafàvem amb ganes ja que ens sentíem capacitats per realitzar-los sense cap mena de dificultat. Els nens de 6è de primària fan l’examen de català, castellà, matemàtiques i anglès i jo em pregunto : i perquè no de dibuix? O de música? De ciències naturals? Hi ha moltes coses que no entenc de l’educació i una és aquesta. Podríem dir que l’Estat fa examinar als alumnes d’aquelles assignatures que consideren més importants però el que no entenc és la lógica d’elegir 3 llengües. Tot i ser llengües diferents la capacitat que desenvolupamen és més semblant a la que desenvolupem a l’hora de fer català i música per exemple.



Desprès de realitzar aquests exàmens vam parlar un altre cop sobre l‘avaluació. Laqual és pot classificar segons el moment, segons l’agent i per últim segons la funció. Ho vam estar organitzant conjuntament i finament la llista va quedar així:




Segons el moment


- Avaluació inicial

- Avaluació continuada
- Avaluació final

Segons l'agent


- Autoavaluació: avaluació interna

- Co-avaluació: avaluació entre iguals
- Heteroavaluació: avaluació ajena


Segons la funció 

- Acreditació: Ex: carnet de cotxe

- Diagnòsis: per comprar, per avaluar el nivell...

Aquesta manera de distribuir les diferents avaluacionsés només és un exemple, ja que hi ha moltes altres maneres d'organitzar-les ja que una maetixa avaluació pot tindre diferent agent i diferent funció.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada