Avui, dia 8 de maig, hem tornat a
ser neeeennssss!!!!
El Martí ens ha
portat els exàmens que realitzen els nens de 6è de primària. Quan ens l'ha
repartit ens hem quedat tots mirant-lo amb cara de por, els exàmens eren de
matemàtiques i d'anglès i podem dir que per la majoria de gent són les
assignatures més temudes. A mesura que l’anàvem fent sens anaven totes les pors
i l’agafàvem amb ganes ja que ens sentíem capacitats per realitzar-los sense
cap mena de dificultat. Els nens de 6è de primària fan l’examen de català, castellà,
matemàtiques i anglès i jo em pregunto : i perquè no de dibuix? O de música? De
ciències naturals? Hi ha moltes coses que no entenc de l’educació i una és
aquesta. Podríem dir que l’Estat fa examinar als alumnes d’aquelles
assignatures que consideren més importants però el que no entenc és la lógica d’elegir
3 llengües. Tot i ser llengües diferents la capacitat que desenvolupamen és més
semblant a la que desenvolupem a l’hora de fer català i música per exemple.
Desprès de realitzar
aquests exàmens vam parlar un altre cop sobre l‘avaluació. Laqual és pot classificar
segons el moment, segons l’agent i per últim segons la funció. Ho vam estar
organitzant conjuntament i finament la llista va quedar així:
Segons l'agent
- Autoavaluació: avaluació interna
- Co-avaluació: avaluació entre iguals
- Heteroavaluació: avaluació ajena
- Acreditació: Ex: carnet de cotxe
- Diagnòsis: per comprar, per avaluar el nivell...
Aquesta manera de distribuir les diferents avaluacionsés només és un exemple, ja que hi ha moltes altres maneres d'organitzar-les ja que una maetixa avaluació pot tindre diferent agent i diferent funció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada