Portem uns dies que sempre parlem de la diversitat, de la inclusió a l'aula
i de molts d'aquests aspectes. Un conflicte que trobem actualment és la manera
d'anomenar certes discapacitats ja que mai sabem el que és correcte i el que no
és correcte. Jo vaig fer el meu treball de recerca sobre el discapacitat dins
la societat i això em va permetre anar a una xerrada d'una gran doctora que
també patia una deficiència. Durant aquesta xerrada, un espectador, va
dirigir-se a ella, anomenant a les persones que tenien una deficiència,
discapacitats. Ella es va sentir ofesa, i ens va està explicant que ha anat
evolucionant i modificant-se la manera d'anomenar-ho i actualment la manera més
adequada i respectuosa és diversitat funcional. Va ser curiós, perquè l'altre
dia a classe va sorgir el mateix problema ja que moltes vegades no sabem com
dir-ho i el Martí ens va dir que la millor manera és diversitat funcional.
Continuant parlant sobre inclusió, exclusió, integració....
Sabem el que significa cada cosa?
És el mateix integració que inclusió?
Que és segregació?
En aquesta classe ens va tocar dibuixar que era per nosaltres:
INCLUSIÓ
EXCLUSIÓ
INTEGRACIÓ
SEGREGACIÓ
No us puc ensenyar el meu dibuix però aquí teniu aproximadament el que vaig
dibuixar i sorprenentment el que ens va ensenyar el Martí.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada