Avui ha sigut el primer dia des de feia molt de temps que
he tingut un llibre de primària a les meves mans. Sembla mentida que aquestes
altures, podríem dir a finals del primer any de carrera, encara no hagués
tingut l'oportunitat de poder observar un llibre que podrien utilitzar els meus
futurs alumnes. La meva primera impressió no ha sigut gaire bona ja que el
llibre que jo he tractat era un de matemàtiques i per costum, solen ser més
mecànics i tancats que un llibre d'una altre matèria.
Abans de
començar a treballar individualment el llibre que havíem portat ens hem
plantejat un seguit de preguntes. Per exemple, ens em preguntat cada quan
canvien els llibres, qui els elegeix i en que es basen... En aquesta classe
també hem reflexionat sobre el nostre llibre ideal. Quan em poso a pensar en el
llibre que m'agradaria tindre pels meus alumnes m’és difícil i crec que això es
deu a que encara que els continguts que venen donats pel currículum crec que
són molt importants, afegiria molts d'altres però si he de complir amb els
objectius del currículum probablement no tindré temps d'explicar aquells
continguts que m'agradaria ensenyar. Tot i així el meu llibre ideal seria més
dinàmic dels que hi ha actualment, no consistiria en fer activitats mecàniques
i de copiar, sinó que intentaria que fomentessin la interacció entre els
alumnes i el pensament reflexiu ja que crec que d'aquesta manera s’aprèn de
manera molt més significativa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada