Visualitzacions de pàgina

dilluns, 22 d’abril del 2013

Els llibres de text


Avui ha sigut el primer dia des de feia molt de temps que he tingut un llibre de primària a les meves mans. Sembla mentida que aquestes altures, podríem dir a finals del primer any de carrera, encara no hagués tingut l'oportunitat de poder observar un llibre que podrien utilitzar els meus futurs alumnes. La meva primera impressió no ha sigut gaire bona ja que el llibre que jo he tractat era un de matemàtiques i per costum, solen ser més mecànics i tancats que un llibre d'una altre matèria. 

Abans de començar a treballar individualment el llibre que havíem portat ens hem plantejat un seguit de preguntes. Per exemple, ens em preguntat cada quan canvien els llibres, qui els elegeix i en que es basen... En aquesta classe també hem reflexionat sobre el nostre llibre ideal. Quan em poso a pensar en el llibre que m'agradaria tindre pels meus alumnes m’és difícil i crec que això es deu a que encara que els continguts que venen donats pel currículum crec que són molt importants, afegiria molts d'altres però si he de complir amb els objectius del currículum probablement no tindré temps d'explicar aquells continguts que m'agradaria ensenyar. Tot i així el meu llibre ideal seria més dinàmic dels que hi ha actualment, no consistiria en fer activitats mecàniques i de copiar, sinó que intentaria que fomentessin la interacció entre els alumnes i el pensament reflexiu ja que crec que d'aquesta manera s’aprèn de manera molt més significativa. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada