Després de les vacances de setmana
santa ens tornem a posar les piles i tornem a començar amb la rutina. La classe
d'avui ha consistit en parlar sobre la intel·ligència múltiples. Primer de tot teníem
una llista sobre diferents maneres per aprendre, com per exemple, llegint,
escoltant o fent i entre tots l'hem començat a organitzar, en primer lloc,
aquelles maneres que creiem que eren més fàcils aprendre i per últim aquelles
maneres que creiem que costaven més aprendre de manera ràpida i significativa.
Amb aquesta simple explicació, sembla una activitat ràpida i senzilla però hem
de tindre en compte que és molt més difícil ficar-nos d'acord 40 persones que
organitzar-ho de manera individual. Tot i que finalment vam aconseguir fer la
llista hi havia molta gent que no estava d'acord amb l'ordre ja que cada un té
més facilitat per aprendre d'una manera o d'una altra. Després de finalitzar la
nostre llista el Martí ens va ensenyar "El con d'aprenentatge"
creat per Edgard Dale.
Aquest con ens mostra de la manera que
teòricament aprenem més i de quina manera aprenem menys. Dic teòricament ja que
cada persona tenim una manera per la qual tenim més facilitat per aprendre, per
exemple, hi ha molta gent que veien un documental aprèn molt més que si li
expliqués una persona en una exposició. Aquest con ens pot ajudar en un futur
ja que jo personalment intentaré tenir-lo en compte per tal de que els meus
infants aprenguin de la manera més còmode possible però sempre potenciant totes
les maneres d’aprendre. Quan m'imagino com a futura mestre sempre he volgut
intentar que els meus alumnes aprenguin sense donar-se compte, ja que crec que
és de la manera que aprens més significativament. Quan tu aprens però ni et
dones compte crec que aquells coneixements ja els guardes per sempre.
A continuació el Marti ens va preguntar que hem de tindre en compte per
organitzar els continguts. Per parelles vam estar discutint quina era la millor
manera d'organitzar-los. Jo crec que primer de tot hem de tindre clars els
objectius als quals volem arribar i després ja ens podem començar a plantejar
com organitzar-los. Els continguts s'han de treballar de manera progressiva,
sempre tenint en compte els coneixements previs dels nostres alumnes i
començant per allò més bàsic i més senzill i acabant per allò més complexa.
També s'ha de tindre present l’època de l'any, per exemple, si hem de parlar
sobre el consumisme seria interessant parlar-ho abans de nadal. Hi ha molts
factor que condicionen l'organització dels continguts, per tant, abans d'agafar
un llibre i començar a explicar-lo de principi a fi crec que tots els mestres
haurien de mirar-se’l i organitzar-se’l de la manera que creguin mes adient.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada